Náš tým

Martina Freiová

podpora, vedení, 4 děti :)

Pocházím z jižní Moravy, studovala jsem v Brně na alternativní střední škole, která mi ukázala, že učit se dá i jinak, než v lavicích z učebnic. S netradičním pojetím školy jsem se setkala i během studia na vysoké škole, během které jsem strávila jeden semestr na univerzitě ve Švédsku. Tam jsem také absolvovala praxi v domově pro seniory. Tato zkušenost mi ukázala, jak různé mohou být systémy, které mají stejný účel, k jak velmi odlišným výsledkům mohou vést.  Pracuji jako koordinátor paliativní péče v domově pro seniory a zlepšování systému tak, aby dával smysl a byl lidský, je podstatou mojí práce.

Moje cesta ke škole Edusaurus začala v lesní školce Satalický pramínek, kde jsme se s dětmi ocitli spíše náhodou. Chtěli jsme jen školku, kde by děti měly možnost být více času venku a mohly si přirozeně hrát. Teprve časem jsme si ji zamilovali. Dětem v ní bylo tak dobře, že jsme chtěli, aby to pokračovalo. Proto jsme s několika rodiči, zakladatelkou lesní školky Lenkou a učitelkou Šárkou založili školu Edusaurus. Místo, kam dnes tři z mých dětí chodí s radostí a čtvrté se na docházku už těší. Baví mě být u toho a vidím, že nadšení z objevování světa jim nezmizelo. Učitelé jsou pro ně kamarádi, kteří je na jejich cestě směřují a provázejí, a kterým důvěřuji nejen děti, ale i já. Postupem času jsem začala pomáhat s vedením školy, především v oblasti komunikace s rodiči a organizace školy. Nakonec jsem se rozhodla převzít v dalším roce od Lenky vedení a umožnit tak škole pokračovat a dál se rozvíjet.

Šárka Medová

estetika, čtení, rozhovory

Od ukončení studia předškolní pedagogiky na PedF UK se věnuji učení malých dětí. Pracovala jsem v anglické školce Kryštof, vedla Mateřskou školu Předboj, učila ve Svobodné škole Praha. Vždy mě zajímaly alternativní směry, zkoumala jsem, jak moc děti potřebují řídit a směřovat, co vlastně znamená podnětné prostředí pro učení. Od svého původního zaměření na předškolní děti jsem se dostala k učení na prvním stupni. V Edusauru učím od jeho založení. Vedu skupinu dětí od první až do páté třídy.

Mám ráda výtvarná témata, knížky, miluji český jazyk a debaty s dětmi. Stále mě baví hledat, co děti nejvíc potřebují pro to, aby se dobře a s radostí učily. Sama se pořád učím jak je nechat růst a objevovat a přitom je smysluplně vést a pomáhat jim si vytvářet k učení vztah. Myslím si, že škola, kde se toto daří, by neměla být žádnou alternativou, ale mohla by být běžnou školou pro všechny děti.


Dorotka Malá

hudba, příroda, hravost

Dříve jsem působila v několika školkách a následně jsem založila vlastní předškolní skupinu Malý Savec. Díky laskavému a podporujícímu přístupu se děti mohly cítit bezpečně a přirozeně se vyvíjet. Později jsem ve spolupráci s dalšími rodiči rozšířila školku na školu. Savce jsem vedla deset let a měla jsem příležitost pracovat i jako asistent učitele. Pozorovala jsem, jak se mladší děti ochotně učí od starších, a starší rády pomáhají a pečují o mladší. Naučila jsem se tu mnohé o spolupráci.

Tento rok učím v Edusauru prvňáčky. Ráda spoluvytvářím prostředí, ve kterém je milá a hravá atmosféra. Zapojuji hudební a tvořivé prvky, ráda chodím s dětmi do přírody. Snažím se děti podpořit v jejich přirozeném vývoji a radostném objevování světa.


Gábina Trčková

matematika, ekologie, výlety

Po gymnáziu jsem se rozhodovala mezi studiem učitelství matematiky a ekologií. Zvolila jsem obor Životní prostředí na Stavební fakultě ČVUT a 3 roky jsem projektovala. S příchodem dětí jsem byla okouzlena jejich nadšením pro objevy a rozhodli jsme se s manželem pro domácí školu. Učila jsem doma své čtyři děti 17 let.

V lesní školce Pramínek, kde jsem dělala průvodkyni, se mé cesty spojily s Edusaurem, kde letos vedu skupinku dětí.Moc ráda si s nimi jen tak povídám. Hodně mě baví učit matematiku. Používám metodiku prof. Hejného už dlouhou dobu. A stále prožívám nové aha momenty, když vidím, jak si každé dítě může najít svoji cestu k objevu.

Jsem s dětmi ráda venku i ve městě. Organizuji pro ně výlety, které propojuji s tématy z historie a přírody. Ve volném čase vedu děti v oddíle Royal Rangers. Tvořím, pletu, šiju a nejraději odpočívám prací na zahradě a pozorováním jejích proměn ve všech ročních obdobích.


Petra Kanasugi

dobrodružství, legrace, práce

Pocházím z vesnice, kde jsem vyrůstala s partou kluků a okolo zvířat. Během základní a střední školy jsem hlavně sportovala, škola mě začala zajímat až ta vysoká. Studovala jsem na FFMU pedagogiku a anglistiku, ale přešla na FFUK, kde jsem postupně vystudovala anglistiku, japanologii a učitelskou způsobilost a po několika letech tlumočení se vrátila na doktorát a na fakultě zůstala.

Učení je hlavní část mojí práce. Na svých studentech vidím zvyky, očekávání a postoje, které si přinášejí ze základních a středních škol, které je často brzdí nebo jim ztěžují studium i život. Mám velké štěstí na inspirativní kolegy a možnosti dalšího vzdělávání, takže hodně učení měním a zkouším nové postupy. Vidím, že mnoho z postupů z mojí výuky na fakultě je možné použít i u našich dětí v Edusauru. Je pro mě zásadní, aby škola byla zábavná, aby se nikdo nebál chybovat a všichni věděli, že školní výkon nijak nesouvisí s hodnotou člověka jako takového a vlastně není tak zásadní, protože se vždycky může zlepšit.

Moje dcera patří do první skupiny edusauřích dětí, takže se školou žijeme od jejích počátků, od kterých také pomáhám s praktickým chodem školy, ať je to řez stromů, koordinace úklidů nebo přivrtávání tabulí.

Ráda si s dětmi hraji a trávím čas venku. Baví mě připravovat různé legrace a dívat se, jak jsou děti super, když jsou spolu, takže pomáhám při výletech a školách v přírodě. Ráda také debatuji s učitelkami o různých aspektech výuky i možnostech, jak věci ještě vylepšit.